Skip naar inhoud
Transcare
  • Home
  • Behandeling
    • Werkwijze
    • Aanhoudende (of chronische) pijn
    • Chronische vermoeidheid
    • Opioïden afbouwen
    • Transcare Jeugd
    • Voorlichting
  • Over ons
    • Organisatie
    • Cliëntenraad
    • Kwaliteit
    • Samenwerking
    • Patiënttevredenheid
  • Praktische info
    • Online behandeling
    • Verwijzers
    • Wachttijden
    • Vergoeding en zorgverzekeraars
    • Rechten en plichten
    • Annuleren afspraken en no show
    • Informatievoorziening derden
    • Effectmeting
    • Compliment of klacht
  • Scholing
  • Leefstijl
    • Leefstijl overzicht
    • Bewegen als medicijn
    • Voeding
    • Roken en alcohol
    • Slaap
    • Yoga, mindfulness en ontspanning
  • Nieuws
  • Contact

Werkwijze

Verwijzing

Om bij Transcare in behandeling te gaan hebt u een verwijsbrief nodig van uw huisarts, specialist of bedrijfsarts.

Na ontvangst van uw verwijsbrief krijgt u een bevestiging met informatie over de verdere procedure. Uw aanmelding wordt vervolgens gescreend om te beoordelen of Transcare de juiste zorgverlener is voor uw klachten. Als dit het geval is wordt u op de wachtlijst geplaatst. Na de gebruikelijke wachttijd ontvangt u een uitnodiging voor een intake. Nadat de intake is gepland krijgt u een aantal formulieren toegestuurd, waaronder een inschrijfformulier en vragenlijst over uw klachten.

Intake

Een behandeltraject bij Transcare begint met een uitgebreide intake, waarbij een arts en een psycholoog (of verpleegkundig specialist) betrokken zijn. Afhankelijk van de klachten vindt de intake soms plaats met een fysiotherapeut. Tijdens de intake is er alle tijd om uw klachten en de wijze waarop u deze ervaart te bespreken. Vaak zal er ook lichamelijk onderzoek worden verricht. U kunt altijd een naaste, zoals een partner, kinderen, vriend(in), meenemen naar de intake en vervolggesprekken.

Op basis van deze informatie wordt door het behandelteam een gezamenlijke pijn-, of vermoeidheidsklachtenanalyse opgesteld.  Alle factoren die mogelijk van invloed zijn op uw klachten worden hierbij betrokken.  Als het nodig is wordt met uw toestemming relevante medische informatie opgevraagd bij uw huisarts of eerdere behandelaars.

Vervolgafspraken

Na de intake krijgt u twee vervolggesprekken. Ongeveer een week na de intake krijgt u van de arts (of fysiotherapeut) uitleg over uw klachten en hoe deze kunnen worden verklaard. Daarna volgt een tweede gesprek met de psycholoog, waarbij het  behandelplan wordt besproken. Soms worden deze afspraken gecombineerd, bijvoorbeeld de arts en psycholoog samen als dat van belang is. 

Behandeling

Na de intakefase begint het behandeltraject. De duur en intensiteit van de behandeling is afhankelijk van uw klachten en persoonlijke situatie. Omdat u als patiënt bij ons centraal staat, hechten wij veel waarde aan overleg en afstemming over het verloop van de behandeling.

Locatie

Transcare is gevestigd in Groningen en Assen. Onze locaties beschikken over moderne faciliteiten en een eigen parkeerterrein.

Oriënterend gesprek

Wilt u uw vragen eerst persoonlijk bespreken, dan bent u van harte welkom voor een vrijblijvend gesprek. Maak hiervoor gebruik van de contact pagina.

Transcare - Locatie Groningen

Sylviuslaan 5
9728 NS Groningen

Volg ons

Transcare - Locatie Assen

Gezondheidscentrum Noorderpark
Molenstraat 262-b
9402 JW Assen

Contact

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30-11.30 uur en van 13.00-15.00 uur.
Voor intercollegiaal overleg zijn wij bereikbaar op werkdagen van 8.30-12.30 uur en van 13.00-16.30 uur.

Tel. +31(0)50-2111495
Email info@transcare.nl
Fax +31(0)50-8200475

Kwaliteit

Transcare is ISO-9001/2015 gecertificeerd, dit keurmerk is een waarborg voor de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening. Lees verder

Copyright © 2025 | Disclaimer | Privacy statement | Uw mening telt | KvK 62498851 | Site realisatie Baas interactive