De kwaliteit van zorg heeft continue aandacht bij Transcare. Het gaat dan niet alleen over de kwaliteit van de geboden zorg, maar ook over de manier waarop wij dat doen en hoe wij onze organisatie hebben ingericht. Bepalend voor kwaliteit is voor ons ook de manier waarop u wordt ontvangen, benaderd en bejegend, kortom, gastvrijheid.
Daarnaast voldoen wij aan de wettelijk gestelde kwaliteitseisen binnen de sector GGZ.
Kwaliteitsstatuut
Zorgaanbieders, belangenbehartigers van patiënten, beroepsgroepen in de ggz en zorgverzekeraars hebben in 2016 het standaardmodel van het kwaliteitsstatuut GGZ opgesteld. Sinds 1 januari 2017 zijn alle aanbieders in de Geestelijke Gezondheidszorg volgens de Zorgverzekeringswet verplicht om een kwaliteitsstatuut te hebben.
Het kwaliteitsstatuut geeft inzicht in de behandeling, welke zorgverleners een rol spelen bij de behandeling en hoe de taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden onderling zijn verdeeld.
Algemene Leveringsvoorwaarden GGZ
Op onze behandelingen zijn de Algemene Leveringsvoorwaarden van GGZ Nederland van toepassing. De leveringsvoorwaarden zijn landelijk vastgesteld en tot stand gekomen in overleg tussen GGZ Nederland, het Landelijk Platform GGZ, de Patiëntenfederatie NPCF en de Consumentenbond.