Skip naar inhoud
Transcare
  • Home
  • Behandeling
    • Werkwijze
    • Chronische pijn
    • Chronische vermoeidheid
    • Opioïden afbouwen
    • Transcare Jeugd
    • Voorlichting
  • Over ons
    • Organisatie
    • Cliëntenraad
    • Kwaliteit
    • Samenwerking
    • Patiënttevredenheid
  • Praktische info
    • Corona
    • Online behandeling
    • Verwijzers
    • Wachttijden
    • Kosten
    • Rechten en plichten
    • Annuleren afspraken en no show
    • Informatievoorziening derden
    • Effectmeting
    • Uw mening telt
  • Scholing
  • Leefstijl
    • Leefstijl overzicht
    • Bewegen als medicijn
    • Voeding
    • Roken en alcohol
    • Slaap
    • Yoga, mindfulness en ontspanning
  • Nieuws
  • Contact

Kosten

De kosten voor diagnostiek en behandeling bij Transcare vallen volledig onder de basiszorg (SGGZ). Voor een behandeling bij Transcare hoeft u daarom niet aanvullend verzekerd te zijn.

Gecontracteerde zorg

Transcare heeft met de meeste zorgverzekeraars een contract. De behandelkosten worden in dat geval volledig vergoed en rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd.

Met de volgende zorgverzekeraars heeft Transcare een contract:

  • Menzis (Menzis, Anderzorg, Hema, Vink Vink)
  • Achmea/Zilveren Kruis (Zilveren Kruis, FBTO, De Friesland, Interpolis, Zilveren Kruis ZieZo, Pro Life)
  • VGZ (VGZ, VGZ Bewuzt, UMC, IZZ, Univé, IZA, Zekur)
  • Eucare (Aevitae)
  • DSW (DSW, Stad Holland, In Twente)
  • CZ (Ohra, Nationale Nederlanden, CZ, Just, Direct)

Eigen risico

Omdat uw behandeling bij Transcare vanuit het basispakket wordt vergoed valt deze onder het eigen risico. Het eigen risico wordt geïnd in het kalenderjaar waarin de zorg plaatsvindt.

Voor vragen over in rekening gebracht eigen risico kunt u contact opnemen met uw eigen zorgverzekeraar.

Niet gecontracteerde zorg

Hebben wij geen contract met uw zorgverzekeraar? Naast het feit dat u zelf een eigen bijdrage zou moeten betalen aan de behandelkosten vragen veel zorgverzekeraars om privacygevoelige informatie te delen. Hier staan wij als Transcare niet achter. Om deze reden nemen wij in 2023 geen patiënten meer in behandeling die verzekerd zijn bij een zorgverzekeraar waarmee wij geen contract hebben afgesloten.

Restitutiepolis
Hebt u op dit moment een restitutiepolis? Let op. Het aantal restitutiepolissen, waarmee behandelingen bij alle zorgverleners volledig vergoed worden, neemt af. De meeste van deze restitutiepolissen worden omgezet naar een combinatiepolis. Wilt u weten welke gevolgen dit heeft? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar of bekijk de actuele voorwaarden van uw polis.

Financieringsstelsel GGZ, het Zorgprestatiemodel

Alle GGZ-behandelingen in Nederland worden betaald volgens het Zorgprestatiemodel, een financieringsstelsel gebaseerd op het aantal behandelingen.
U ziet de consulten, die u in een betreffende maand hebt gehad direct terug op uw factuur of specificatie.

Zie voor meer informatie ook de algemene folder van de NZa Patientfolder-zorgprestatiemodel-digitale-versie.pdf

Wat kost mijn behandeling?
Het tarief van een consult wordt bepaald door de volgende factoren:

  • Het beroep van de zorgverlener: een psychiater is bijvoorbeeld duurder dan een psycholoog.
  • Het type consult: een diagnostiek consult (intake) is duurder dan een behandelconsult.
  • De duur van het consult: hoe langer het consult duurt, hoe meer het kost.
  • De totale duur van de behandeling

Declaratie/registratie richtlijnen

De duur van een consult bepaalt het tarief. Dit gebeurt volgens de volgende gestandaardiseerde consult tijden: 5 – 15 – 30 – 45 – 60 – 75 – 90 – 120 minuten.
Volgens de landelijk vastgestelde richtlijnen gaat Transcare hierbij uit van de tijd die voor u in de agenda was gepland. Ook als het consult in werkelijkheid iets langer of korter duurde. Volgens dit principe wordt de consulttijd aangepast wanneer deze meer dan 15 minuten afwijkt van de geplande tijd.

Transcare - Locatie Groningen

Gezondheidscentrum Corpus
Canadalaan 10-B
9728 EE Groningen

Volg ons

Transcare - Locatie Assen

Gezondheidscentrum Noorderpark
Molenstraat 262-b
9402 JW Assen

Contact

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30-11.30 uur en van 13.00-15.00 uur.
Voor intercollegiaal overleg zijn wij bereikbaar op werkdagen van 8.30-12.30 uur en van 13.00-16.30 uur.

Tel. +31(0)50-2111495
Email info@transcare.nl
Fax +31(0)50-8200475

Copyright © 2023 | Disclaimer | Privacy statement | Uw mening telt | KvK 62498851 | Site realisatie Baas interactive