Skip naar inhoud
Transcare
  • Home
  • Behandeling
    • Werkwijze
    • Aanhoudende (of chronische) pijn
    • Chronische vermoeidheid
    • Opioïden afbouwen
    • Transcare Jeugd
    • Voorlichting
  • Over ons
    • Organisatie
    • Cliëntenraad
    • Kwaliteit
    • Samenwerking
    • Patiënttevredenheid
  • Praktische info
    • Online behandeling
    • Verwijzers
    • Wachttijden
    • Vergoeding en zorgverzekeraars
    • Rechten en plichten
    • Annuleren afspraken en no show
    • Informatievoorziening derden
    • Effectmeting
    • Compliment of klacht
  • Scholing
  • Leefstijl
    • Leefstijl overzicht
    • Bewegen als medicijn
    • Voeding
    • Roken en alcohol
    • Slaap
    • Yoga, mindfulness en ontspanning
  • Nieuws
  • Contact

Annuleren afspraken en no show

Bij Transcare is het ons doel en onze wens om onze patiënten zo goed mogelijk  te helpen. Om dit doel te bereiken is het belangrijk dat u gedurende de behandeling op tijd aanwezig bent bij de geplande afspraken met uw behandelaar.

Afspraak verzetten of afzeggen?

Kunt u niet op een afspraak komen? Zeg de afspraak dan minimaal 24 uur van tevoren af. Zo kunnen wij in de vrijgekomen tijd iemand anders helpen.  Tot 24 uur van tevoren kunt u kosteloos uw afspraak afzeggen of verzetten.

Hoe?

Telefonisch
Van maandag t/m vrijdag kunt u tussen 08.30-11.30 uur en 13.00-16.30 uur bellen met ons secretariaat op 050-2111495. De afspraak kan dan direct in overleg met u worden verplaatst.

Per mail
U kunt ook een mail sturen naar info@transcare.nl. Vermeld hierbij om welke afspraak het gaat en uw naam en geboortedatum.

Ons beleid bij no show

Bij een annulering of verplaatsing van een afspraak korter dan 24 uur van te voren of het niet verschijnen op een afspraak (zonder reden van overmacht) is er sprake van no show. Bij no show zijn wij genoodzaakt u een bedrag van €75,00 voor een regulier consult en €150,00 voor een intake in rekening te brengen. Dit is slechts een gedeelte van de gemaakte kosten. Deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar en zijn geheel voor eigen rekening.

Wat gebeurt er na een no show?

Bij een annulering of verplaatsing van een afspraak korter dan 24 uur van te voren of het niet verschijnen op een afspraak zal uw behandelaar telefonisch contact met u opnemen. Als het niet lukt om u te bereiken ontvangt u een brief met het verzoek om binnen 7 dagen contact met ons op te nemen voor het maken van een nieuwe afspraak. Als wij geen reactie ontvangen binnen de responsetermijn, dan gaan wij er van uit dat u de behandeling niet wilt starten of voortzetten en sluiten wij uw dossier. Wilt u vervolgens toch in behandeling, dan wordt u opnieuw op de wachtlijst geplaatst.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie of hebt u nog vragen naar aanleiding van deze informatie? Neem dan gerust contact op met ons secretariaat.

Transcare - Locatie Groningen

Sylviuslaan 5
9728 NS Groningen

Volg ons

Transcare - Locatie Assen

Gezondheidscentrum Noorderpark
Molenstraat 262-b
9402 JW Assen

Contact

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30-11.30 uur en van 13.00-15.00 uur.
Voor intercollegiaal overleg zijn wij bereikbaar op werkdagen van 8.30-12.30 uur en van 13.00-16.30 uur.

Tel. +31(0)50-2111495
Email info@transcare.nl
Fax +31(0)50-8200475

Kwaliteit

Transcare is ISO-9001/2015 gecertificeerd, dit keurmerk is een waarborg voor de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening. Lees verder

Copyright © 2025 | Disclaimer | Privacy statement | Uw mening telt | KvK 62498851 | Site realisatie Baas interactive