Wij vinden het erg belangrijk dat u snel bij ons terecht kunt, wij doen daarom ons uiterste best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden.
Aanmeldingen worden na ontvangst zorgvuldig gescreend. Indien nodig wordt aanvullende informatie opgevraagd bij de verwijzer. Is de verwijzing passend, dan wordt u op de wachtlijst geplaatst en telefonisch uitgenodigd voor een intake. Vanwege de wachttijd kan dit enige tijd duren.
Mocht blijken dat Transcare niet de juiste zorgverlener is, dan worden u en uw verwijzer hierover geïnformeerd.
Hieronder staan de wachttijden van Transcare per locatie. U ziet de wachttijd vanaf de aanmelding tot aan de start van de eerste afspraak (intake). Na de intakefase kan de behandeling direct worden gestart.
De wachttijden worden maandelijks vernieuwd.
Locatie | Gemiddelde wachttijd in weken |
Locatie Groningen | 24 weken |
Locatie Assen | 20 weken |
Soms kan het voorkomen dat de wachttijd iets langer is dan hier wordt aangegeven. Aan de vermelde wachttijd kunnen daarom geen rechten worden ontleend.
Wanneer de wachtlijst voor u te lang is kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar voor zorgbemiddeling.
Bij urgentie kan uw verwijzer contact met ons opnemen.