Wij vinden het erg belangrijk dat u snel bij ons terecht kunt, wij doen daarom ons uiterste best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden.
Aanmeldingen worden na ontvangst zorgvuldig gescreend. Indien nodig wordt aanvullende informatie opgevraagd bij de verwijzer. Is de verwijzing passend, dan wordt u op de wachtlijst geplaatst en telefonisch uitgenodigd voor een intake. Vanwege de wachttijd kan dit enige tijd duren.
Mocht blijken dat Transcare niet de juiste zorgverlener is, dan worden u en uw verwijzer hierover geïnformeerd.
Hieronder staan de wachttijden van Transcare per locatie. U ziet de wachttijd vanaf de aanmelding tot aan de start van de eerste afspraak (intake). Na de intakefase kan de behandeling direct worden gestart.
De wachttijden worden maandelijks vernieuwd.
Locatie | Gemiddelde wachttijd in weken |
Locatie Groningen | 22 weken |
Locatie Assen | 20 weken |
Opiaten afbouw (Groningen en Assen) | 28 weken* |
Jeugd | 8 weken |
Soms kan het voorkomen dat de wachttijd wat langer of juist korter is dan hier wordt aangegeven. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld de beschikbare financiële ruimte bij uw zorgverzekeraar. Aan de vermelde wachttijden kunnen daarom geen rechten worden ontleend.
Wanneer de wachtlijst voor u te lang is kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar voor zorgbemiddeling.
Bij urgentie kan uw verwijzer contact met ons opnemen.
Wachttijd Zilveren Kruis/Achmea
Voor patiënten die vallen onder de koepel Zilveren Kruis/Achmea (Zilveren Kruis, FBTO, De Friesland, Interpolis, De christelijke zorgverzekeraar of ZieZo) hebben wij te maken met forse beperkingen. Met het beschikbare budget kunnen wij maar een beperkt aantal patiënten in behandeling nemen. Wij kunnen daardoor op dit moment geen nieuwe patiënten in zorg nemen, totdat er duidelijkheid is vanuit uw zorgverzekeraar.
Wij betreuren dit zeer en doen er alles aan om dit te laten oplossen.
Wat vragen wij u te doen als u bent verwezen en/of op de wachtlijst staat:
Contact opnemen met de afdeling Zorgbemiddeling van uw zorgverzekeraar. Zij kunnen uitzoeken of u eventueel terecht kunt bij een andere zorgaanbieder in de regio. Ook als u geen zorgbemiddeling wilt is het van belang uw zorgverzekeraar te informeren.
U blijft bij ons op de wachtlijst staan in afwachting van een oplossing; als u niet op de wachtlijst wilt blijven staan vragen wij u dit door te geven aan ons secretariaat (secretariaat@transcare.nl).
Patiënten op de wachtlijst krijgen bericht zodra er duidelijkheid is vanuit de zorgverzekeraar.