Skip naar inhoud
Transcare
  • Home
  • Behandeling
    • Werkwijze
    • Aanhoudende (of chronische) pijn
    • Chronische vermoeidheid
    • Opioïden afbouwen
    • Transcare Jeugd
    • Voorlichting
  • Over ons
    • Organisatie
    • Cliëntenraad
    • Kwaliteit
    • Samenwerking
    • Patiënttevredenheid
  • Praktische info
    • Online behandeling
    • Verwijzers
    • Wachttijden
    • Vergoeding en zorgverzekeraars
    • Rechten en plichten
    • Annuleren afspraken en no show
    • Informatievoorziening derden
    • Effectmeting
    • Compliment of klacht
  • Scholing
  • Leefstijl
    • Leefstijl overzicht
    • Bewegen als medicijn
    • Voeding
    • Roken en alcohol
    • Slaap
    • Yoga, mindfulness en ontspanning
  • Nieuws
  • Contact

Wachttijden

Wij vinden het erg belangrijk dat u snel bij ons terecht kunt, wij doen daarom ons uiterste best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden.

Aanmeldingen worden zorgvuldig gescreend. Indien nodig wordt aanvullende informatie opgevraagd bij de verwijzer. Is de verwijzing passend, dan wordt u op de wachtlijst geplaatst en telefonisch of schriftelijk uitgenodigd voor een intake. Vanwege de wachttijd kan dit enige tijd duren.
Mocht blijken dat Transcare niet de juiste zorgverlener is, dan worden u en uw verwijzer hierover geïnformeerd.

Hieronder staan de wachttijden van Transcare per locatie. U ziet de wachttijd vanaf de aanmelding tot aan de start van de eerste afspraak (intake). Na de intakefase kan de behandeling direct worden gestart.
De wachttijden worden maandelijks geactualiseerd.

LocatieGemiddelde wachttijd in weken
Locatie Groningen20 weken
Locatie Assen20 weken
Opiaten afbouw (Groningen en Assen)16 weken
Jeugd8 weken

Soms kan het voorkomen dat de wachttijd langer of juist korter is dan hier wordt aangegeven. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld de beschikbare financiële ruimte bij uw zorgverzekeraar. Aan de vermelde wachttijden kunnen daarom geen rechten worden ontleend.

Vanwege preferente afspraken met Menzis streven wij naar een wachttijd die ligt onder het gemiddelde. Zo kon in 2024 een groot deel van de bij Menzis verzekerde patiënten binnen 16 weken worden ingepland.

Wanneer de wachtlijst voor u te lang is kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar voor zorgbemiddeling. Zij kunnen uitzoeken of u eventueel terecht kunt bij een andere zorgaanbieder in de regio. Als u niet op de wachtlijst wilt blijven staan vragen wij u dit door te geven aan ons secretariaat (secretariaat@transcare.nl).
Bij urgentie kan uw verwijzer contact met ons opnemen.



Transcare - Locatie Groningen

Sylviuslaan 5
9728 NS Groningen

Volg ons

Transcare - Locatie Assen

Gezondheidscentrum Noorderpark
Molenstraat 262-b
9402 JW Assen

Contact

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30-11.30 uur en van 13.00-15.00 uur.
Voor intercollegiaal overleg zijn wij bereikbaar op werkdagen van 8.30-12.30 uur en van 13.00-16.30 uur.

Tel. +31(0)50-2111495
Email info@transcare.nl
Fax +31(0)50-8200475

Kwaliteit

Transcare is ISO-9001/2015 gecertificeerd, dit keurmerk is een waarborg voor de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening. Lees verder

Copyright © 2025 | Disclaimer | Privacy statement | Uw mening telt | KvK 62498851 | Site realisatie Baas interactive