Transcare hecht veel waarde aan de beleving en ervaring van haar patiënten aangaande hun behandeling! De gemeenschappelijke belangen van onze patiënten worden behartigd door de cliëntenraad.
De Cliëntenraad is een wettelijk verplicht, onafhankelijk adviesorgaan, vastgelegd in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (Wmcz). Een cliëntenraad bestaat uit (ex-)patiënten die ervaring hebben met de betreffende instelling en affiniteit met de wijze van zorgverlening.
De cliëntenraad van Transcare behartigt de gemeenschappelijke belangen van alle patiënten. Zij adviseert de directie over het beleid van Transcare en over onderwerpen die het welzijn van patiënten raken. Denk aan de ontwikkeling van zorgpaden, het inrichten van de website, privacy en zaken als bejegening, de klachtenregeling en het meten van de cliënttevredenheid. De cliëntenraad behartigt geen individuele belangen of klachten.
De cliëntenraad van Transcare bestaat uit drie leden. Zij vergadert twee maal per jaar met de directie.
Wij vinden het belangrijk dat patiënten meedenken en meepraten over de zorg die we bieden. De leden van de cliëntenraad kunnen vanuit hun ervaring reageren op plannen en verbetervoorstellen doen voor onderwerpen die voor patiënten van belang zijn. Ook vinden wij het evalueren van onze zorg van belang, dit kan ons inziens goed worden gedaan door (ex)patiënten. Op die manier kan het zorgaanbod en de wijze van zorg zo veel mogelijk worden afgestemd op de wensen en behoeften van de patiënten.