Transcare streeft naar patiëntgerichtheid, doeltreffendheid (behandeling die werkt) en doelmatigheid (behandeling tegen reële kosten). De belangrijkste kernwaarde is een persoonlijke, duidelijke , doelgerichte aanpak waarin actief samen wordt gewerkt met de patiënt. Dit wordt gekenmerkt door maatwerk, transparantie en resultaat.
Om de kwaliteit van onze zorgverlening te monitoren wordt sinds juni 2020 aan het einde van de behandeling de tevredenheid van patiënten gemeten met behulp van de vragenlijst CQi-index. Dit is een landelijk ontwikkelde enquête over patiënttevredenheid, die door het Centrum Klantervaring Zorg (CKZ) is gevalideerd. Hierbij wordt op de categorieën bejegening, samen beslissen en uitvoering van de behandeling de tevredenheid gemeten.
Aan het einde van de behandeling wordt elke patiënt gevraagd om deze vragenlijst in te vullen.
Omdat wij patiëntervaringen belangrijk vinden proberen we de uitkomsten zoveel mogelijk te vertalen naar beleid en verbeterpunten.
Het gemiddelde rapportcijfer dat patiënten aan Transcare gaven is een 8,6.
Hieronder een overzicht van de scores op de 3 hoofdindicatoren waarop patiënten Transcare hebben beoordeeld. De maximum score is 10.
Bejegening: 9,8
Samen beslissen: 9,0
Uitvoering behandeling: 8,8